Валюта курси: Ўз.Р.Марказий банки
USD
Lorem
АҚШ доллари lorem
EUR
Lorem
EВРОlorem
RUB
Lorem
Россия рублиlorem
Sayt test rejimida ishlayapti!!!
2021 йилда автомобиль бозорида энг даромадли компания номи маълум қилинди. Бу сиз билган Тесла эмас
11.04.2022 02:49

Автомобиль ишлаб чиқарувчилар камроқ машина сотдилар, лекин ҳар бир машинадан кўпроқ фойда олишди. Ferrari ҳар бир автомобиль учун 106 000 доллар билан етакчилик қилмоқда.

2021 йилда автосаноат дуч келган мисли кўрилмаган қийинчиликлар Европа, АҚШ, Япония ва Жанубий Кореядан келган OEM'ларнинг (асосий ускуналар ишлаб чиқарувчи) аксарияти учун мисли кўрилмаган молиявий натижаларга олиб келди. Бу бутун дунёдаги 19 та автомобиль ишлаб чиқарувчиларнинг молиявий ҳисоботларини батафсил ўрганишдан олинган биринчи ва эҳтимол энг ҳайратланарли хулосадир. Пандемиядан олдингига қараганда камроқ автомобиллар сотилган, бироқ фойда ҳали ошган.

2021 йилда бу компаниялар 69,54 миллион дона автомобиль сотди, бу 2020 йилга нисбатан 2 фоизга кўп ва 2019 йилга нисбатан 14 фоизга кам. Бу автомобиль ишлаб чиқарувчилар йил давомида нархларни оширган ёки чегирмаларни камайтирганини англатади. Сотилган бирликларнинг фойдага нисбатан бу ғалати тенденцияси қисман чиплар етишмаслиги туфайли янги автомобилларнинг йўқлиги билан изоҳланади. Камроқ автомобиллар сотилиши ва Covid блокировкасидан кейин талабнинг ошиши нархларнинг ошишига олиб келди.

Ҳақиқатан ҳам, 2021 йилда сотилган бирликдан ўртача даромад 27 270 долларни ташкил этди, бу 2020 йилга нисбатан 11 фоизга ва 2019 йилга нисбатан 10 фоизга кўп.

Aston Martin, BMW Group, Daimler, Ferrari, Ford, Geely Group, General Motors, Honda, Hyundai Motor Group, Isuzu, Mazda, Renault-Nissan, Stellantis, Subaru, Suzuki, Tata Group, Tesla, Toyota, ва Volkswagen Group,  компаниясининг молиявий ҳисоботларига кўра даромади 1,89 триллион долларни ташкил этди. Бу 2020 йилга нисбатан 13 фоизга ўсган, аммо 2019 йилга нисбатан 6 фоизга камайган. Қизиғи шундаки, сотилган жами бирликлар бир хил схемага амал қилмади.

Энг фойдали сегментларга эътибор қаратинг

Кейинчалик молиявий ҳисоботларда операцион фойда яна бир қизиқ фактни очиб берди. Пандемиянинг жаҳон иқтисодиётига таъсири ва автомобиль саноатига таъсир кўрсатадиган кейинги таъминот занжири муаммоларига қарамай, ушбу 19 та OEM 2020 ва 2019 йилларга қараганда кўпроқ пул ишлаб олди. Компаниялар фаолиятидан олинган фойда (жами даромад минус ишлаб чиқариш харажатлари ва сотиш/маъмурий харажатлар) 2021 йилда 143,97 миллиард долларни ташкил этди.

Бошқача қилиб айтганда, ҳар 100 долларлик сотувдан бу компаниялар 7,60 доллар фойдани сақлаб қолишга муваффақ бўлишди.

Аксинча, 2020 йилда бу кўрсаткич ҳар 100 долларлик савдо учун атиги 3,60 долларни ташкил этди. 2019 йилда эса операцион фойда ҳар 100 доллар учун 5,10 долларни ташкил этган эди.

Шундай қилиб, сотилган ҳар бир автомобиль учун даромад нуқтаи назаридан қаралса, у 2019 йилдаги 1270 доллар/автомобилдан 2020 йилда 892 долларгача тушиб кетган, кейин эса ўтган йили 2069 долларгача кўтарилган.

SUV ва EV'ларга эътибор қаратиш ушбу OEM'ларга седанлар каби бошқа ички ёнув транспорт воситаларидан келадиган катта йўқотишларни қоплашга ёрдам берди. Яримўтказгичлар таъминоти камайгани сари, улар мавжуд бўлган нарсаларни олиб, уни энг даромадли автомобиллар қаторига қўйишди ва бошқа унчалик фойдали бўлмаган моделларни ишлаб чиқаришни тўхтатиб туришди.

Ferrari - автомобиль саноатининг етакчиси бўлди

Барча брендлар орасида Ferrari энг даромадли автомобиль ишлаб чиқарувчиси бўлиб қолмоқда. Унинг операцион маржаси 2020 йилдаги 21,4 фоиздан ўтган йили 25,5 фоизга ошди. Рақамларга асосланиб, компания 2021 йилда сотилган ҳар бир донадан ҳайратланарли 106 078 доллар ишлаб топди. Ҳар бир автомобиль учун 6 693 доллар даромад олган Tesla эса иккинчи ўринни эгаллаган.

Тавсия этамиз








Тавсия Этамиз