2022 йилда энг кўп юклаб олинган иловалар
Улар саёҳат қилиш каби хизматларни тақдим этадими ёки шунчаки ўйин-кулги манбаи сифатида ишлайдими, мобил иловалар кўплаб одамларнинг кундалик ҳаётининг ажралмас қисмига айланди.
Лекин қайси иловалар фойдаланувчилар орасида энг машҳур?
Ушбу график Google Play ва Apple App Store дўконларидан 2022 йилнинг 1-чорагида дунё бўйлаб энг кўп юклаб олинган 10 та иловаларни кўрсатиш учун Sensor Tower компаниясининг сўнгги ҳисоботидаги маълумотлардан фойдаландик.
Ҳисоботга кўра, 2022 йилнинг биринчи чорагида иловаларнинг жами юклаб олиниши 36,9 миллиардга етди, бу 2021 йилнинг биринчи чорагига нисбатан 1,4 фоизга ўсди.
Энг кўп юклаб олинган 10 та илованинг аксарияти ижтимоий медиа платформалари бўлиб, Meta ва ByteDance энг яхши 10 та дастурдан олтитасига эгалик қилган.
Даража | Илова | Туркум |
---|---|---|
1 | TikTok | Ўйин-кулги |
2 | Фото ва видео | |
3 | Ижтимоий тармоқ | |
4 | Хабарлар | |
5 | Shopi | Харид қилиш |
6 | Telegram | Хабарлар |
7 | Snapchat | Фото ва видео |
8 | Messenger | Хабарлар |
9 | CapCut | Фото ва видео |
10 | Spotify | Мусиқа |
Рўйхатдаги Meta'нинг тўртта платформаси Instagram, Facebook, WhatsApp ва Messenger, ByteDance эса TikTok ва CapCut видео таҳрирлаш платформасига эга.
Топ 10 тадан ташқарида Zoom ва WhatsApp Business (яна Meta'га тегишли илова).
TikTok'нинг чўққига борадиган айланма йўли
2021 йилнинг 1-чорагида TikTok 3,5 миллиарддан ошиб кетди ва бу маррага эришган бешинчи илова (ва биринчи Meta бўлмаган илова) бўлди. 2020 йилнинг июнь ойидан бошлаб Ҳиндистонда илова тақиқланганини ҳисобга олсак, бу жуда таъсирли. Тақиқдан олдин Ҳиндистон TikTok юклаб олишларнинг 30 фоизини ташкил қилган.
Ҳиндистон TikTok'дан фойдаланишни тақиқлаган ягона давлат эмас. Покистон TikTok'ни «номақбул» контент билан боғлиқ хавотирлар туфайли бир неча бор блоклаган. Бироқ, шуни таъкидлаш жоизки, Покистондаги тақиқлар бекор қилинишидан олдин бир неча кун давом этган ва ҳозирда покистонликлар платформага киришлари мумкин.
Энг юқори даромад келтирувчи 10 та илова
TikTok нафақат дунёдаги энг кўп юклаб олинган илова, балки App Store ва Google Play'дан 2022 йилнинг 1-чорагидаги даромадига асосланиб, энг юқори даромад келтирувчи ўйиндан ташқари илова ҳамдир:
Даража | Илова | Туркум |
---|---|---|
1 | TikTok | Ўйин-кулги |
2 | YouTube | Фото ва видео |
3 | Disney+ | Ўйин-кулги |
4 | Google One | |
5 | Tinder | Ҳаёт тарзи |
6 | Pikkoma | Китоблар |
7 | Tencent video | Ўйин-кулги |
8 | iQIYI | Ўйин-кулги |
9 | HBO Maks | Ўйин-кулги |
10 | LINE Manga | Ўйин-кулги |
Охирги чоракда TikTok истеъмолчи харажатларидан таъсирчан 821 миллион доллар ишлаб чиқарди. Видео алмашиш платформаси App Store’да энг кўп даромад келтирувчи илова ва Google Play’да Google One’дан кейин иккинчи ўринни эгаллади.
Meta платформаларининг ҳеч бири ялпи даромад бўйича энг яхши 10 та рўйхатга киритилмаган бўлсада, бу платформалар иловалар дўконлари орқали оқиб ўтмайдиган кўп пул ишлаб чиқаради. 2021 йилда Meta 117,9 миллиард доллардан кўпроқ даромад олди, унинг 97 фоиздан ортиғи рекламадан тушган.
Пандемия иловалар бозорига катта таъсир кўрсатди.
2020 йилда иловаларга премиум кириш, илова ичидаги харидлар ва обуналар учун сарфланган харажатлар йилига 30 фоизга ошиб, 111 миллиард долларга етди .
Дунёнинг аксарият жойларида COVID-19 чекловлари юмшатилсада, иловаларга сарфланадиган харажатлар тез орада камайиши мумкин эмас. 2025 йилга келиб, харажатлар 270 миллиард долларгача ўсиши кутилмоқда.